הפעולות הכי חשובות שבלוגר צריך לעשות בתחילת הדרך.

מהם הפעולות הכי חשובות שבלוגר צריך לעשות בתחילת הדרך?

המחשבה לפתוח בלוג, חושפת אותנו לעולם מושגים חדש. אנו מוצפים במושגים טכניים כגון דומיין, פלטפורמה, חברה מארחת, וורדפרס ועוד, ובשאלות טכניות רבות כגון: איזה כלי לבחור? איך מעצבים את האתר? 

מסתבר שהנושא הטכני הוא רק תחילתה של הדרך והוא החלק הקל. אל דאגה, מול חוסר הידע שלנו ישנו כיום שפע עצום של מידע בפוסטים וסירטונים. אלה מסבירים לנו איך לעשות את זה נכון וקל. כמעט לכל סוגיה טכנית שאנו מבקשים תשובה עליה, קיים מענה בכתב או בסירטון. 

לגבי השאלה, מהם הפעולות הכי חשובות שבלוגר צריך לעשות בתחילת הדרך, אני מצרף קישור לפוסט באתר "הסולידית" . הוא אמנם נכתב לפני כשלוש שנים, אך החומר בו מעודכן ולעניות דעתי הוא נותן תמונה מצוינת לגבי הפעולות הטכניות החשובות שבלוגר צריך לעשות בתחילת הדרך . 

בנוסף לפוסט שהמלצתי , כדאי כמובן להצליב מידע. במידה ותבצעו חיפוש ביוטיוב, תוכלו לאתר במהירות חומר מצוין, בעיקר באנגלית.

טיפ: אל תיבהלו מהנושא הטכני ומכל נושא אחר. אנשים רבים כבר עשו את זה לפניכם, והם משתפים מהידע שלהם ברשת.

אבל רגע, למה בעצם לכתוב בלוג?

אנו חיים בתקופה בה מתרחשים שינויים מהפכניים. האינטרנט ביטל את הצורך ב-"מתווך" בין האדם היחיד לקהל הרחב, ובכך פתח בפני רוב האנשים אפשרויות רבות ומרתקות, ביניהן להיות בלוגר. 

לכאורה כל אחד יכול לפתוח בקלות בלוג. מה מוביל אנשים לעשות זאת?

פתיחת בלוג באה מתוך רצון להבעה אישית, לפיתוח עצמי, להכרה.

ישנן שתי מוטיבציות עיקריות לכך שאנשים הופכים לבלוגרים. 

הראשונה היא הרצון להשפיע. האתר של "הסולידית" היא דוגמא נהדרת לכך. 

השנייה הם אותם בלוגרים המעוניינים בהכנסה כספית מפעילות הבלוג.

מילת אזהרה על להיות בלוגר.

בעידן הנוכחי יכול כל מי שיש ברשותו טלפון נייד וקו אינטרנט לפתוח בקלות בלוג. נוצרה כאן תרבות המייצרת סוג של זוהר בלהיות בלוגר ו/או יוטיובר. זה נהדר ואחלה, אבל יש כאן נקודה שאני מבקש להאיר. 

בלוגר הוא סוג של יזם. כידוע רוב היזמים "מומחים בלשרוף זמן וכסף" אבל רובם לא מצליחים להגיע לנקודה בה הם "מייצרים כסף". הנתונים מראים שבתהליך להגעה למוצר שמוכר ומייצר כסף – כאן רוב היזמים נכשלים. 

כן, האפשרויות באינטרנט הם בלתי מוגבלות, אבל לטעמי זה גורם לגישה רומנטית משהו אצל הרבה אנשים. ההלך הציבורי מגביר מחשבות על עבודה קלה והתעשרות מהירה.

טיפ: בלוגר זו השקעת משאבים. כדאי לברר עם עצמך – מדוע אתה רוצה להיות בלוגר?

יש לנו בלוג באוויר. איך פועלים מכאן?

החלטת להיות בלוגר? אני מניח שזו איננה הפעם הראשונה בחייך בה נדרשת לקבל החלטות בתנאים של חוסר ודאות, כאשר אתה חסר ניסיון וידע בתחום .

אז איך נכון לפעול? 

מצד אחד אין ספק שהתשובה היא אינדיבידואלית לכל אדם, שהרי הדברים תלויים בפרסונה, ברמת המיומנות שלו כבלוגר, בגישה העסקית שלו, במיומנויות אישיות של ניהול זמן, ניהול משימות ועוד ועוד. גם לבשלות של האדם בתוך התהליך יש משקל רב.

יחד עם זאת, מסתבר שרוב האנשים עוברים (בכל התחומים כולל במימד הרגשי וההתפתחותי) מסלולים מקבילים בדרך לבלוג מצליח.

לפני מספר ימים נתקלתי בסרטון המדליק הזה המתאר באופן קליל ונפלא את התהליך שעובר בלוגר בדרך להצלחה. אהבתי כי הוא ממשיג את אותה חווית מסע בה אנו נתקלים בכל פעם בו אנו מחליטים לאתגר את עצמנו בנושא חדש.

למי שלא מתכוון לצפות בסרטון. להלן איור מתוכו המתאר את ארבעת השלבים במסלול חייו של בלוגר מצליח.

ארבעת השלבים בדרך להצלחה

המסר העיקרית מהסרטון הוא שבתקופה הראשונה (שלבי ה- poop וה- The teenage girl ). הבלוגר משקיע זמן, מאמצים נפשיים, ומשאבים כספיים- ותוצאות אין.
הבלוגר נדרש להתמדה, ללמידה, ולשיפור מיומנויות. 

הקושי העיקרי הוא המנטלי! משך הזמן הנדרש לשלב זה איננו ידוע. החוויה של הבלוגר המתחיל היא שההצלחה איננה באופק, והתחושה אצלו היא שהקשיים לא יסתיימו לעולם, זאת הסיבה שאנשים רבים לא מצליחים להתמיד. 

טיפ: כדי שנתמיד, אנו צריכים לדעת מה הסיבה שאנחנו עושים את זה + לתזכר את עצמנו מעת לעת בסיבה זו (זהו כלל הנכון לכל תחום בחיים).

גם כאשר מתרחשות הצלחות הן בדרך כלל אקראיות. הבלוגר נמצא בשלב שבו הוא עובר מתקווה ושמחה (בעקבות הצלחה זמנית) לאכזבה וייאוש (בעקבות כשלון זמני).

הסרטון מצביע על היעד אליו הבלוגר צריך לחתור (יעד שנכון אגב להמון מסגרות כגון משפחה, עסקים…) והוא להגדיר תהליכים ולבנות להם תשתית תומכת ורצוי אוטומטית, וכל העת ליעל את התהליכים עד להגעה למצב מיטבי. 

הנה דוגמא אקראית לתהליך: מהרגע שפוסט מפורסם בבלוג, על הבלוגר להגדיר ולבנות את התהליכים הידניים והאוטומטיים שיגרמו לפוסט להיות מופץ לקהל היעד.

שני השלבים האחרונים המתוארים בסירטון הם:
שלב ה Rocket ship : ושלב ה Gradual growth and plateau
כעת התהליכים בבלוג זורמים ואוטומטיים, הבלוגר מיומן ומקצוען, ומנהל ביעילות את הכול. בשלבים אלו התנועה באתר גדלה עד שהבלוג ממצא את קהל היעד שלו ומאותו רגע הבלוגר ממשיך לשמר את קוראיו תוך שמירה על הערכים/תכנים שלו.

אמנם המודל המוצג בסרטון הוא פשטני, אבל זה גם מה שנהדר בו.
נקודה חשובה נוספת, בסרטון הצלחת הבלוג מוגדרת כרווח כספי. זה כמובן לא חייב להיות כך. את הקריטריונים להצלחת הבלוג יגדיר אך ורק הבלוגר.

טיפ: לפני שאתה יוצא לדרך חדשה, קרא חומר ותכין את עצמך מנטאלית.

אז עכשיו יותר קל להגדיר במה כדאי להתמקד בהקמת הבלוג.

הבלוגר המתחיל, חסר המיומנויות צריך:
א. להתמקד בלמידה וצמיחה מקצועית שלו עצמו.
ב. להגיע להגדרה מדויקת של נושא הבלוג ומטרתו.
ג. להגדיר מה נחשבת הצלחה של הבלוג ובהתאם להגדיר יעדים.
ד. להתחיל לבנות תשתיות ותהליכי עבודה בהתאם ליעדים.

טיפ: אל תתמקד בלבנות את תכנית העבודה האולטימטיבית. הרשה לעצמך להתגבש ולמצוא את המטרות תוך כדי הדרך.  זה לגיטימי, וברוב המקרים זו הדרך הפרקטית להגיע להבנת הצרכים והגדרת מטרות (ולא רק בנושא בלוגים).

just do it

אז מה קורה עם הבלוג שלי?

כל מה שנכתב בפוסט הזה הוא על סמך מידע שקראתי ועיבדתי כמיטב הבנתי וניסיוני. מעניין יהיה להסתכל על זה,נניח בעוד כשנה, ולבדוק עד כמה הייתי בכוון הנכון.

נחזור למציאות.

לגבי השאלה במה החלטתי להתחיל, אני מקווה שהתשובה ברורה: פשוט התחלתי! במקום להתלבט בכמות ההשקעה הנכונה ומתי נכון לעלות לאוויר, החלטתי להתחיל ועליתי לאוויר. הן ספק ש Just do it הוא כלל אצבע שנכון כמעט תמיד. 

אוסיף כאן, שלחיזוק ההחלטה לעליה המהירה לאוויר גייסתי את העיקרון של "להיות רזה". מטרתו של עיקרון זה הוא למנוע השקעת משאבים מיותרת. שהרי אין טעם להשקיע בפיתוח בלוג כשעדיין לא התבררו מהם הצרכים שלו. 

אני לא טוען שתכנון ותכנית פעולה אינם נדרשים, נהפוכו, העליה לאוויר היא הצעד הראשון להתקדם לעברם

טיפ: תחתרו להיות באוויר מהר ככל שניתן. בשבועות הראשונים, התייחסו לבלוג שלכם כסוג של פיילוט – התנסות מול הקהל. 

מדי יום אני קורא ולומד חומר רב. באופן אישי אני חש שעדיין מוקדם לייצר תכנית עבודה לבלוג ואני מעדיף להגדיר אבן דרך, יעד קצר מועד עם תוצרים. 

אבן דרך: שליחת הניוזלטר הראשון לכל אלה שברשימת המיילים הגדלה שלי. 

מה אתם אומרים ? הצעות אחרות? 

להתראות ספיר

[views]

צפיות בדף