יומנו של בלוגר-חודש ימים באוויר

יומנו של בלוגר- החיים אחרי חודש ימים באוויר.

זכרונותיו של בלוגר בעל וותק של חודש שלם.

יולי 2019. בית קפה. שולחן. שני אנשים יושבים. הם משוחחים. אני אחד מהם.
לפתע איש שמן וגדול, אנרגטי וצבעוני פולש ללא רשות.
"היי, מה עניינים?" הוא מתפרץ ומשתלט על המרחב. מניח את ידיו על האיש היושב מולי.
הם מחליפים כמה מילים מהירות.
אני מסיק, זה חבר שלו, כנראה איש מכירות או איש שיווק.
עוד אני המום מההתקפה, והוא כבר פונה אליי, "במה אתה עוסק?"
אני שותק. מה אגיד?
"הוא סופר ובלוגר" , בן זוגי לשיחה עונה.
הטורנדו האנושי נעלם באותה מהירות שהוא הופיע.

 ***

כן. מאז ה 1.7.2019 הבלוג שלי באוויר. הוא בן חודש!

בפוסט הקודם סיפרתי על העליה לאוויר בחופזה. התכווננתי לעלות ביום הראשון של יולי למרות שלא ממש ידעתי לאן פניי מועדות. מאז הספקתי כל כך הרבה, ואני שמח על כך ומרוצה. הישארו איתי ותתעדכנו לגבי התכניות. תשמעו איך עבר עליי החודש. מה היה לי קשה, מה מתסכל, ומה היה סבבה. מה קרה בחודש הזה? מה ביצעתי בפועל? מה למדתי? ומה הלאה?

הנה כמה נתונים מעניינים מיומנו של בלוגר:
עליתי לאוויר כשהתנועה באתר איננה במוקד של תכנית העבודה. התפיסה הייתה ועודנה שעד שהבלוג איננו מוכן לחשיפה, אין טעם למשוך אליו קוראים. (עדיין לא העברתי את sitemap לגוגל)
יחד עם זאת, את התוסף של גוגל אנליטיקס חיברתי מהיום הראשון. קבלו הצצה לנתונים.

150 אנשים שונים ביקרו החודש באתר. מסתבר ש 112 מישראל (השאר בעיקר מארה"ב, יש גם מאנגליה, אוסטרליה, קנדה, גרמניה, יוון, הודו, וספרד)

150 האנשים שהגיעו, נכנסו וכיבדו אותי ב 322 ביקורים. ב 44 מיקרים הם החליטו לצאת לבקר מחוץ לבלוג באמצעות הקישורים שהצגתי.

בתחילת יולי, התקנתי תוסף(plugin) המונה את הביקורים שלכם בכל עמוד ובכל פוסט. אם תלכו לתחתית העמוד הראשי של האתר, תוכלו לראות שלעמוד הזה נכנסו 750 פעמים. כמו כן, ניתן לראות למשל, שמספר הפעמים שניסו לגשת לחידה ולפתור אותה היה 54 פעמים.

משהו משמח שקרה בעקבות העלייה של הבלוג ולא תיכנתי (לשלב זה) – אנשים רכשו את הספר שלי. הללויה!!!

קצת על הרגעים המתסכלים וגם על המעולים.

שיניתי את כל האתר, הוספתי פיצ'רים, למדתי המון ונורא נהניתי, אבל היו גם רגעים מתסכלים. הנה כמה שבחרתי:

רגע מתסכל מספר 1:

יושב ועובד על הבלוג. המחשבות מתבדרות. הספקות מתחילות לצוץ. נוסף על כך, פתאום חם נורא. המזגן הפסיק לקרר. עוד הפרעה במסע הבלוג הזה. לא נותר לי אלה להתקשר לטכנאי, ובינתיים לעבור לחדר אחר.
החומר הרב שקראתי וסרטי ההדרכה הרבים שצפיתי חיזקו בי את אשר ידעתי לפני כן.
מדובר בפרויקט ענק! 
מה לעזאזל לקחתי על עצמי את הבלוג הזה? 

רגע מתסכל מספר 2:

אני צופה ביוטיוב במישהו שהקים בלוג מצליח עם תעבורה מטורפת ורווחים עצומים. הבחור מדבר כאילו שהוא על גג העולם. מיד אחר כך ערוץ היוטיוב מציע לי סרטון של גברת המדברת על "עשרת הדברים שחבל שלא ידעתי כשהתחלתי להיות בלוגרית" וגם בה אני צופה.
כל כך הרבה חומר, אבל רוב "המומחים" ברשת מדברים על המשימות. ואילו אני, מנסה לחקור ולברר מה תהליך העבודה הנכון.
אני מתוסכל מכך שלא ברור על מה כדאי לי להתמקד. אני חש הצפה של מידע, ומתקשה להחליט מה נכון לעשות לפני מה.
אני מודע לכך שזה חלק מהתהליך, אבל זה לא עושה אותי מאושר יותר. התסכול קיים.

רגע מסתכל מספר 3:

בעוד כעשרה ימים יהיה 1.8.2019 ואין לי מושג אם אני בכוון הנכון. הדבר היחיד שאני יודע בוודאות הוא שאני רוצה לכתוב.
לאורך השנתיים שאני בבית, תמיד הייתי בידיעה שאני יכול לחזור לעבוד במקצוע שלי. פתאום הבנתי שאני בעצם לא מתכוון לחזור ולעשות בדיוק את מה שעשיתי. פתאום הנפש מרשה לעצמה לרצות לעסוק בנושאים אחרים וחדשים.
הידיעה הפנימית הזאת גובשה ממש בימים האחרונים, וזה נפל עליי בהפתעה. תחושה של גב אל הקיר.
אני נזכר בסיפור על אותו קפטן שעלה על האי במטרה לכבוש אותו. הוא נקט בצעד יוצר דופן כששרף את הספינה שלו, וזאת כדי שהחיילים שלו יפנימו שאין דרך חזרה, וחייבים לנצח.
אני מחייך לעצמי. מצב הרוח שלי הופך מרומם, כי אני יודע שגב אל הקיר עושה דברים נפלאים.

הרגע הנפלא מכולם:

אני מצליח סוף סוך להתכנס ולהחליט על מודל שנראה לי הגיוני.
הוא מורכב משלבים, הקשורים זה לזה. כאשר אני מבין שיש חשיבות לבצע אותם זה אחר זה ובסדר הנכון.
שלב א – לעלות לאוויר.
שלב ב – כתיבת תוכן בעל ערך.
שלב ג – עבודה על תנועה באתר.
שלב ד – בניית קהילה,
שלב ה – עבודה על מכירה באתר.

מה שמלחיץ הוא, שעל פי המומחים, השלב בו אני נמצא (שלב ב – כתיבת תוכן בעל ערך) יכול להארך כמה שבועות עד מספר שנים.
מספר שנים? לא מתאים לי.
המומחים נותנים כלל אצבע. הבלוגר ימצא בשלב זה כל עוד הוא אינו יודע לענות לעצמו על שתי שאלות:
1. על מה הבלוג שלו?
2. מה הבלוג מציע לקוראים שלו?
לכן בזה התמקדתי. וזה למיטב הרגשתי והבנתי, הדבר הכי חשוב שקרה החודש.
ביצעתי תהליך אישי להבין מה הנושא של הבלוג שלי. על מה אני בעצם כותב? ניסיתי לחדד ולהבין מה הנישה שלי, מי האוכלוסייה המתעניינת, מהי האג'נדה של הבלוג שלי.
זה נשמע טריוויאלי אבל שתדעו שזה החסם הראשון שיש לבלוגר לאחר שעלה לאוויר.

בסוף התהליך לקחתי על עצמי לעשות רשימה של 10-20 נושאים לפוסטים אפשריים. תוך רבע שעה היו לי מעל 50 נושאים.
פתאום הבנתי שזו אינדיקציה מעולה שהלכתי בכוון הנכון. הלב שלי רקד.

מודל ההתפתחות של בלוג בראייה עסקית

נתקלתי באנלוגיה הפשוטה הזו ואהבתי.
למדתי שבלוג מתפתח כמו עסק קונבנציאלי, אבל בסדר הפוך.

תחשבו על השלבים בעסק מסורתי (נניח מסעדת המבורגרים):

1. מקימים עסק. (שוכרים חנות, רוכשים ציוד. מעסיקים עובדים)
2. בונים מוצרים ושירותים למכירה. (סוגי המבורגרים, בונים תפריט, משלוחים…)
3. מנסים לאתר לקוחות. (מפרסמים)
4. מדברים עם הלקוחות ולומדים אותם. (מקבלים משוב מהלקוחות ומשפרים…)

בהקמת בלוג השלבים הפוכים.

1. כותבים תוכן ויוצרים תנועה
2. מייצרים קהילה
3. מוכרים מוצרים ושירותים.
4.עם הגברת הפעילות- מבינים שהבלוג הוא נכס דיגיטלי ומאחוריו עסק (מתחילים להעסיק אנשים)

בעסק מסורתי יש צורך בהשקעה גדולה מאד של כסף. בבלוג ההשקעה היא בעיקר של זמן.

מקווה שאהבתם.

להתראות

ספיר

[views]

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אורי כהן אור

    ספיר,
    תמשיך ותתמיד.
    מקסימום תצליח. (😃)

  2. ספיר

    תודה אורי👍

התגובות נעולות.